Julafton på Manhattan-del 2

Lisa hade lyckats boka bord på Markus Samuelsson´s nyöppnade restaurang "Red Rooster" i Harlem. Det var en bedrift, eftersom stället som öpnnade för någon vecka sedan, redan är uppbokat två månader framåt!


Menyn såg bra ut och lite svenskt inspirerat såklart!

Jag åt gravad lax till förrät, otroligt GOTT!

Till det dracks Carlsberg och nubbe såklart! Men det var den största nubben vi någonsin druckit..

Servetterna var svenska!

Till varmrätt var jag ju tvungen att beställa köttbullar. Det äter jag annars inte på julafton i Sverige. Men när man som jag har varit utomlands en längre period, blir man väldigt svensk och vill ha de svenska traditionerna!


Vi sjöng svenska snapsvisor och hade det mycket trevligt!

Hela gänget!

Äppelpaj till efterrätt

Under middagen fick vi bevittna ett frieri!

och ett födelsedags firande!

Men det bästa av allt var att vi fick träffa Markus Samuelsson! Han kom till vårat bord flera gånger för att småprata och se till att vi var nöjda. Han ville nog ta hand om svenskarna på Julafton :) Han berättade för oss att Paul Mccartney från Beatles och en av medlemmarna i Rolling Stones hade varit på restaurangen förra veckan!

Vi fortsatte kvällen på en Jazzklubb med Bellinis och skön jazzmusik. Det var förbjudet att ta foton där,men jag lyckades ta ett i alla fall..


Julafton 2010 var något utöver det vanliga. Detta var en julafton jag kommer att minnas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0