Julafton på Manhattan-del 1

I år var första året som jag firade jul utomlands, utan min familj. Det var lite sorgligt och jag saknade mina nära väldigt mycket. Men jag bestämde mig för att inte tänka så mycket på det och göra det bästa av situationen. Och det blev verkligen en helt underbar julafton!

Jag tog en lång sovmorgon och gick inte upp förrän 11.30 på förmiddagen. Det var skönt att slippa all julstress som annars brukar infinna sig på julaftons morgon.
Dagen började med en jullunch med Lisa på ett fransk bistro. Jag åt god Risotto och rödbetor samt drack ett glas gott vin.


Mätta och belåtna fortsatte vi till St: John Divine, en stor kyrka på 110th street and Amsterdam, för att få bra platser till Julgudstjänsten.

Fin gran med fredsduvor

Julkrubban (utan Jesus än så länge)


Kören övade inför gudstjänsten


Vi fick front seats!

Gudstjänsten var jättefin. Dock spelades orgeln lite väl högt kanske :) Dessa oversized puppets var med i Gudstjänsten och symboliserad Joseef och Maria.

Efter kyrkbesöket tog vi en taxi till Lisa´s bed and breakfast ställe, där de bor på. Jättemsyigt ställe som ligger i Harlem. Där drack vi lite och åt chocklad innan det var dags för att gå vidare till middagen.



jag berättar om Julaftonskvällen i del 2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0